יום שלישי, 6 בנובמבר 2012

ביל קארטר - בונה מקצועים

 כבר מזמן שאני חושב לכתוב על נושא מאוד מדליק! והוא עולם המקצועים בעבודת יד, כלומר לא מדובר כאן על אותם שמות כגון "סטנלי", "קליפטון" כוכ' שהם מפעלים גדולים, כאן מדובר על מספר גדל והולך של בוני מקצועים כמעט תוצרת בית, אפשר לאמר, למרות שברוב המקרים אותם בעלי מקצוע פועלים בסדנא מאובזרת היטב. הרשימה ארוכה ומתארכת, אתחיל עם ביל קארטר שהוא אולי הוותיק והבכיר מבין כל אלה שאמנה בפוסט הזה ובאמרים שיבוא
והוא גם הפחות טכנולוג, כלומר אין לו את המיכון הכבד שיש לקארל הוטלי לדוגמא. ביל קארטר משתמש בשיטות פשוטות ובסיסיות על מנת ליצר את המקצועים שלו, שהם פנינים של עדינות ודיוק, הנה דוגמה:

הערך הכפי של קבוצת המקועים שבתמונה הנ"ל הוא בערך 20,000 ליש"ט

רוב המקצועים של ביל הם "מקצועי מיטרה" ואני לא אכנס לפירוט שמבדיל את אלו מאחרים, אבל בקצרה מדובר במקצועים עם עיצוב יחודי דמוי קופסא, להב המושענת בזוית יחסית נמוכה, ופתח להב מאוד צר, החיתוך של מקצועים אלו מאוד עדין למרות הזווית הנמוכה של הלהב.
ביל מייצר גם מקצועי "אינפיל" כדוגמת "נוריס" הידועים מתחילת המאה, הנה דוגמא למקצוע בסגנון זה:

שימו לב למקצוע המיני שליד הגוינטר הענק.

ביל ידוע בזכות השימוש שהוא עושה בפליז ממוחזר שהוא מוציא מגב מסורים אנגלים ישנים, וזאת אפשר לראות באתר שלו, כמובן שמדובר ביכולת ביצועית גבוהה מאוד, הן במתכות והן בעבודות העץ, כל העצים שבשימוש כאן הנם עצים משובחים ואקזוטיים.
הנה דוגמה למקצוע קטן עם גוף מפליז וסוליה מפלדה, החיבור בין שני החלקים הוא חיבור קר, ללא הלחמות, בזכות מחברי זנב הסנונית המיוחדים שהוא עושה, ויש הסבר על כך באתר שלו:. המקצועים של ביל נחשבים כבר עכשיו ובעודו בחיים למקצועי אספנות ומחירם ירקיע שחקים בעתיד, השקעה כדאית ביותר למי שמבין עניין...

שימו לב שפתח הלהב כמעט ואינה נראה אם לא ממש מחפשים אותו

רוב התמונות מתוך הבלוג של דיוויד בארון

המשך יבוא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה